Unul dintre cele mai recente studii despre importanța plantelor în influențarea dezvoltării intelectuale arată că modul în care adulții se raportează la pomi și flori depinde de interacțiunea pe care au avut-o în copilărie cu acest mediu. Studiul întreprins în cadrul Departamentului de Horticultură al Washington State University a realizat un sondaj la care au luat parte 2004 persoane adulte. acestea au fost rugate să răspundă la trei întrebări: “Au pomii o semnificație personală aparte pentru dvs.?”, “În cursul ultimului an ați participat la activități de grădinărit?” și “Credeți că prezența pomilor vă ajută să vă calmați?” Răspunsurile la întrebări au demonstrat că receptivitatea și interesul adulților pentru plante depinde de experiențele lor din copilărie. Cei care în copilărie au avut prilejul să desfășoare activități în prezența sau apropierea plantelor, precum grădinărit, vizite în parcuri sau au luat ore de educație ecologică, au ajuns ca adulți să aprecieze semnificativ mai mult rolul florilor și al pomilor decât persoanele care și-au petrecut copilăria în mediul urban, între clădiri fără spații verzi. Dintre toți, copiii care au desfășurat activități de grădinărit, au plantat flori sau copaci, au ajuns să apreciez cel mai mult plantele ca adulți.

Rezultatele acestui studiu arată că dacă nu ne creștem copiii cultivându-le dragostea față de natură, aceștia ajunși maturitate vor desconsidera importanța mediului pentru o viață sănătoasă. Așa că nu ratați nici o ocazie pentru a-i scoate pe copii din fața calculatorului și a-i duce în natură, la pădure sau în parc. Dacă aveți o grădină, atunci chemați-i să vă ajute la plantatul florilor sau la curățarea pomilor. Vor învăța botanică fără profesor dar, cel mai important, vor învăța să respecte natura.

 

 

Share

Comments are closed.